חברות השמה הייטק – למצוא את העבודה הנכונה

חברות השמה הייטק הן חברות השמה המתמקדות בהשמה למקצועות ספציפיים בתחום ההייטק, על סוגיו השונים. החברות השונות מתעסקות בהשמת אנשי מקצוע מתחום הנדסת החשמל והתוכנה, מתכנתים בתחומים שונים וכן מפתחי אפליקציות, אנשי סיסטם, מנהלי רשתות ובסיסי נתונים, אנשי QA ועוד תחומים רבים. למעשה, כל משרה המתקשרת לעולם ההייטק רלוונטית בהשמה זו. בין היתר, חברות השמה אלו מתמחות גם בהשמת בכירים בעולם ההייטק ההולך ומתפתח.


איך מתבצעת השמה להייטק?

מבחינת מחפש העבודה – ההשמה מתבצעת מול חברת ההשמה. במקביל, חברת ההשמה פועלת למול החברה ששכרה את שירותיה, על מנת למצוא את העובדים הנכונים ביותר עבודה. תהליך ההשמה משתנה בין חברות ההשמה השונות, אך לרוב כולל שלבים בסיסיים, ממש כמו מבחני מיון לבכירים. תהליך מסוים יכול להתרחש ברובו מבית הלקוח ותהליכים אחרים דורשים הגעה פיזית לכל מני מקומות. התהליכים מורכבים לרוב מהשלבים:

1.      הערכת המועמד – בדיקת התאמתו לתפקידים השונות ולחברה אליה הוא מיועד.
2.      מבדקים שונים – החל ממבדקי אישיות ועד למבדקי ידע בתחום המיועד.
3.      בדיקת ההתאמה מול החברה
4.      ראיון עומק
5.      "שידוך" בין החברה לבין המועמד

מעוניינים בהשמה בהייטק? השאירו פרטים ויחזרו אליכם בהקדם

השמת בכירים בהייטק

איך תכין את עצמך לתהליך?

בעולם ההייטק מירב הדרישות דומות ולכן גם המבחנים לא שונים משמעותית. על מנת להצליח במבחנים ובראיונות כדאי להתכונן קצת לפני שמגיעים אליהם. איך אפשר לעשות את זה? בררו בקרב חברים על החברה בה אתם רוצים להתחיל לעבוד – שאלו מה הם יודעים על התרבות הארגונית שם, אילו אנשים עובדים שם, האם הם מכירים מישהו שעובד באותו המקום. כך תוכלו לדעת אם אתם מתאימים לאופי הארגוני של החברה.

את אותו הדבר תעשו בנוגע לתפקיד אליו אתם מתמודדים – במה הוא כרוך, איזה ידע נדרש והאם כדאי לרענן את הידע אצלכם כי פעם אחרונה שהתעסקתם בו היה די מזמן. אם אתם לא בטוחים מה התפקיד שאתם רוצים להתמיין אליו כי למדתם מספר נושאים בתחום – רצוי לפנות להכוונה מקצועית. מומלץ, באותה הזדמנות, לעשות חזרה כללית על נושאים שלמדתם בעבר (בתואר ובכל מסגרת אחרת) ואולי גם להיזכר במרכזי הערכה קודמים שעברתם. זכרו שידע הוא כוח והוא מה שיכול להבדיל אתכם ממועמדים אחרים.

המבחנים שתתמודדו איתם יהיו בדרך כלל בשלושה אמצעים אפשריים: מבחן בעל פה, מבחן כתיבת קוד ומבחן בכתב, לרוב עם שאלות אמריקאיות. למבחנים האלו באמת כדאי לדעת את החומר, אבל מומלץ לזכור משהו חשוב: מי שבוחן אתכם פחות מעוניין בתשובה, אלא יותר בתהליך ובאופן ההתמודדות שלך עם הצלחה/אי הצלחה. הוא יסתכל איך אתה מגיב אם אתה לא מוצא את הפתרון, האם החשיבה שלך יצירתית ואתה חושב על דרך אחרת? האם אתה בודק את כל האפשרויות או ישר מרים ידיים?


אם גם אתם מחפשים עבודה בהייטק, חמישה טיפים לקראת חיפוש עבודת חייכם:

  1. יצירת קשר– לאחר שפניתם לחברת ההשמה הישארו איתם בקשר. כך תוכלו להיות מעודכנים על כל מה שקורה
  2. אמינות– במבחנים, בשאלות, בקורות החיים. אמינות תבטיח את אופן ההסתכלות החיובי עליכם
  3. מידתיות– זכרו שאמנם אתם מחפשים עבודה דרך חברה זו, אבל אתם לא היחידים. אל תפריזו ביצירת קשר
  4. הקפדה – הקפידו על לוחות זמנים, על רישום מדויק של מקום העבודה ועל האופן בו אתם מציגים את עצמם. חשבו על פרסומת, שאתם המותג שעומד במרכזה
  5. היסטוריה – אל תתכחשו להיסטוריה. אם ישאלו אתכם אם שמעתם על חברה כזו או אחרת, או אם עבדתם/מישהו שאתם מכירים עבד ויש לכם ניסיון לא מוצלח עם חברה מסוימת – עדכנו את חברת ההשמה למניעת אי-נעימויות לכם ולחברה