כתיבת קורות חיים נותנת פור על אחרים

מבנה נכון של קורות חיים

כתיבה של קורות חיים יכולה להיות פשוטה ומהירה, באם אתם יודעים כיצד לעשות אותה בצורה הנכונה. קורות חיים הם כרטיס הביקור שלכם בחברת ההשמה, בחברות כוח אדם ובמקומות עבודה שונים. לכן, חשוב להקפיד על מבנה נכון של קורות חיים ולדעת כיצד לשווק ולהבליט נקודות מסוימות בקורות חיים.

חברות כוח אדם וחברות השמה מקבלות מאות ואף אלפי קורות חיים מדי יום וקריאת קורות החיים נעשית בצורה מכאנית, תוך דגש על מילות מפתח מסוימות אשר קריטיות להן. מועמד אשר יכתוב את קורות החיים שלו על פי הקטגוריות הדרושות בסדר הנכון תוך שילוב מספר משפטי שיווק עצמי ויגדיל את הסיכויים שאותו נציג יתקשר אליו ויזמין אותו לראיון. המבנה של קורות החיים תמיד חייב לכלול את הדברים הבאים: פרטים אישיים, השכלה, ניסיון תעסוקתי, שירות צבאי, ידע במחשבים, שפות והמלצות.
 
קורות חיים ומכתב מקדים

לאחר כתיבת קורות החיים ההמלצה היא להקדיש מספר דקות לכתיבת מכתב מקדים. המכתיב המקדים יעניק לכם את האפשרות להציג את עצמכם בצורה "לא רשמית", דהיינו לכתוב על עצמכם בגוף ראשון, להתבדל ולהרשים את האדם אשר מקבל את קורות החיים שלכם.

ההמלצה היא לנסח מכתב מקדים של חצי עמוד שבו תציינו מדוע בחרתם במשרה מסוימת וכיצד הניסיון שלכם יכול לתרום לאותו מקום עבודה אשר מחפש מועמדים שיאיישו את המשרה. אין כללים למכתב מקדים ותוכלו להפגין בו כל סגנון יצירתי וכישורי שיווק עצמי אשר יבליטו אתכם אל מול מקבל המכתב.
 

כתיבת קורות חיים

התאמה של קורות החיים לתפקיד

ישנם אנשים אשר כותבים קורות חיים נפרדים לכל תחום. במחשב שלהם קיים קובץ קורות חיים אשר מיועד אל חברות השמה הייטק, קורות חיים המתאימים למשרות בחברות השמה, קורות חיים המתאימים לתפקידי מכירות וכו'.

חשוב מאוד להתאים את קורות החיים לתפקיד בו אתם מעוניינים. הדרך הכי טובה לעשות זאת היא על ידי זיהוי הצרכים, התכונות והניסיון הנדרשים במשרה ולרשום בקורות חיים ניסיון קודם בחברות אשר עסקו באותו תחום, לימודים המקושרים לתחום המשרה וכן הלאה.

אם אתם מעוניינים להתקבל למשרה איש מכירות בחברת היי טק , ציינו את הניסיון שלכם במכירות, את ההכשרות והסדנאות בהם השתתפתם, את התואר הראשון שלכם במדעי המחשב או במינהל עסקים ושיווק ועוד.

כתיבת קורות חיים- כללי 'אל תעשה'

  • משלוח אוטומטי- ישנן תוכנות אשר מציעות משלוח אוטומטי של קורות חיים לחברות שונות, כמו למשל חברות השמה, חברות כוח אדם ועסקים רבים ברחבי הארץ. תוכנות אלו מציעות שליחה מהירה של קורות החיים שלכם לריכוז גדול של חברות. אל תתפתו ותשלחו קורות חיים אשר לא מותאמים לסוג המשרות שפורסמו על ידי החברות השונות, דבר זה יהיה בזבוז זמן משווע וקרוב לוודאי שלא יחזרו אליכם.
  • שגיאות בקורות חיים- שגיאות כתיב, שגיאות בתחביר ושלל שגיאות נוספות לא יתקבלו בברכה. הקפידו לעבור על קורות החיים שלכם מספר פעמים, להפעיל את בודק האיות של הוורד וכן לתת לאדם נוסף לקרוא אותם ולתקן מה שנדרש.
  • מידע לא רלוונטי- אין זה משנה אם למדתם תואר בספרות ועבדתם בתור רפתנים אם אתם שולחים קורות חיים למשרה של תכנות. הקפידו להיות ממוקדים ולרשום רק מידע רלוונטי למשרה, כמו למשל , תואר במדעי המחשב או קורס בחברת תוכנה, ניסיון עבודה בחברות תוכנה וכו'.
  • מגזימים- כל אחד מעוניין ליצור בידול מסוים בקורות החיים שלו. אל תגזימו. הימנעו משימוש אינטנסיבי בגוף ראשון והימנעו מיהירות יתר. קורות חיים אשר יכילו את המילה אני יותר מפעמיים ישדרו כי אתם מרוכזים בעצמכם וקרוב לוודאי שתהיה בעיה להתמודד אתכם.

 
מעוניינים בעזרה בכתיבת קורות חיים? מעוניינים שהמומחים שלנו יבדקו האם קורות החיים שלכם מותאמים לסוג המשרה בה אתם מעוניינים? רשמו את הפרטים שלהם ואנו נחזור אליכם בהקדם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *