חברות השמה והמשרה בידכם

מעוניינים לדעת האם גם אתם תוכלו למצוא את המשרה הנחשקת באמצעות חברת השמה? התחילו לקרוא
 
הכירו את חברות ההשמה

חברות השמה מתווכות בין דורשי עבודה לבין משרות פנויות. חברות אלו הן גם הכתובת אליה פונים חברות אשר מעוניינות למצוא מועמדים למשרה ספציפית. במדינת ישראל קיימת חברת השמה ממשלתית ציבורית וחברות השמה פרטיות:

  • השמה ציבורית- חברת ההשמה הגדולה ביותר במדינה היא לשכת התעסוקה אשר כפופה לשר התמ"ת. לשכת התעסוקה מעניקה שירותי השמה ללא תשלום לכל דורשי העבודה (כל עוד הם תושבי ישראל) והמעסיקים אשר פונים אליה.

    בנוסף, היא אחראית על הוצאת דו"חות תקופתיים בהן מצוינות המגמות הקיימות והחדשות בשוק העבודה וסיכום תקופתי של מצב שוק העבודה מדי תקופה מוגדרת. לשכת התעסוקה היא גם זו אשר מתווכת בין דורשי העבודה לבין המוסד לביטוח לאומי בישראל.
  • השמה פרטית- חברות פרטיות אשר מתחרות ביניהן על תיווך בין דורשי עבודה לבין משרות פנויות שפורסמו על ידי מעסיקים שונים. חברות אלו אינן גובות תשלום מדורשי העבודה, אלא מהמעסיקים אשר קולטים עובדים למשרות שונות וזאת בהתאם לחוזה אשר נחתם בין שני הצדדים.

    חברות השמה פרטיות נחלקות על פי פעילות באזורים גיאוגרפים וכן על ידי התמחות. חברות השמה רבות מתמקדות בקליטת דורשי עבודה ופרסום משרות בתחום אחד, כמו למשל בתחום ההיי טק, תעשיה, אקדמאים ובכירים, סיעודי, חקלאות ועוד. נכון לשנת 2012 יש בישראל כ- 600 חברות השמה פרטיות.

חברות השמה- כיצד הן פועלות

המטרה של כל חברת השמה היא לאבחן את דורשי העבודה ולהתאים להם מקום עבודה. חברת השמה לוקחת על עצמה אחריות מאותו רגע בו נשלחים אליה קורות חיים של המועמד ועד ההשמה שלו במקום עבודה. התחרותיות בענף זה גבוהה מאוד ולכן ההשמה חייבת להיות מערכת משומנת ומתוקתקת אשר תציע את הדברים הבאים:

  • מיון דורשי עבודה- מערך סינון המועמדים ומקומות העבודה יעיל ביותר וכולל אנשי מקצוע רבים, כמו למשל רכזי השמה, פסיכולוגים תעסוקתיים ועובדים סוציאליים.
  • מאגר נתונים גדול ומדויק- לכל חברת השמה קיים מאגר נתונים גדול, בו מצוינים כל דורשי העבודה והמעסיקים שפנו אל החברה מתחילת פעילותה. המאגר כולל פילוח מדויק על פי סיווג מקצועי.
  • פרסום- כל חברת השמה מקדישה רבות לפרסום ופיתוח שיתופי פעולה רבים על חברות שונות, משרדי ממשלה, עיריות ורשויות מקומיות. חברות ההשמה דואגות לפרסם משרות בכל אמצעי המדיה הקיימים, אם מדובר ברשתות חברתיות, עיתונים, אתרים מקוונים ועוד. לכל חברה יש אתר אינטרנט אשר מפרסם אותה ובו מאמרים אשר מדריכים את דורשי העבודה כיצד לכתוב קורות חיים, היתרונות של הכוונה מקצועית ועוד.
  • יחס אישי- כל דורש עבודה אשר פונה אל חברת השמה יקבל יחס אישי על ידי האחראי עליו, רכז ההשמה. זה ינחה אותם בכל הקשור אל עיבוי וכתיבה נכונה של קורות חיים, יכין אותו לראיונות עבודה. המעסיקים יקבלו גם הם יחס מקצועי אשר יכלול מיון מקצועי על ידי רכז ההשמה ומרכזי מיון מקצועיים.
השמה בהייטק

חברות השמה בישראל- למי ניתן לפנות?

  • חבר הון אנושי- אחת מהקבוצות של חבר, נוסדה ב- 1970 ומספקת שירותי השמה ב- 24 סניפים ברחבי הארץ. קבוצת חבר מאגדת 5 קבוצות שונות, כאשר כל קבוצה עוסקת בתחום שונה (חבר ניהול חוץ וניהול פרויקטים, חבר לוקליזציה, חבר ITR, חבר מתרגמים וחבר הון אנושי).
  • דיאלוג- אחת מחברות ההשמה המוכרות ביותר בארץ. החברה הוקמה ב- 1997 ומציעה שירותי השמה בתחום הטכנולוגיה, תפעול, פיננסיים ו- השמת בכירים.
  • לין ביכלר- חברת השמה אשר קיימת מעל 25 שנה. מציעה השמה בכל התחומים. מציעה ללקוחותיה 3 מסלולים אטרקטיביים הכוללים השמה חד פעמית, העסקה זמנית  ומסלול העסקה מתמשך. חברות ציבוריות וממשלתיות רבות פועלות בשיתוף פעולה עם חברת השמה זו.

    הערכה היא שבישראל קיימות בין 450 ל- 600 חברות השמה ולכן ההמלצה היא לברר מי הן החברות הגדולות והיציבות ביותר בקרבת מקום מגוריכם, אנו נשמח לעזור לכם במטלה זו. השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם.

הכנה מקדימה לפני פנייה אל חברת השמה

  • כתיבת קורות חיים– כתבו קורות חיים המותאמים לתחום המשרה בה אתם מעוניינים.
  • מקצוע- תתמקדו בתחום בו יש לכם ניסיון מרשים.
  • מיקוד- הגיעו אל החברה עם מספר משרות אותן היא פרסמה ובהן אתם מעוניינים.
  • שכר- בצעו חקר שוק בתחום התעסוקה בו אתם מעוניינים והגדירו ציפיות שכר טרם אתם מגיעים אל החברה.

 
מעוניינים בחברת השמה בעלת ניסיון, וותק ומוניטין אשר תעזור לכם למצוא את אותה משרה נחשקת? יש לכם שאלות נוספות? השאירו לנו את הפרטים שלכם והמומחים שלנו יחזרו אליכם בהקדם.